.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد :
آغاز رسمی اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی افراد زیر پوشش بیمه سلامت از یکم دی ماه
شمال نیوز : دکتر میرزایی با اعلام آمادگی مجموعه اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت : ۲هزارو ۶۰ موسسه و مراکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت در استان نیز آمادگی کامل را فراهم کردند ....
آغاز رسمی اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی افراد زیر پوشش بیمه سلامت از یکم دی ماه

شمال نیوز: مدیر کل بیمه سلامت مازندران از آغاز رسمی اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی افراد زیر پوشش در این استان در سطح همه پزشکان عمومی پزشک خانواده ، متخصص و فوق تخصص ، پزشکان بیمارستان ها و کلینک ها از فردا یکم دی ماه خبر داد و گفت: به هیچ عنوان نسخه پیچی کاغذی قابل پذیرش و سهم پزشکان پرداخت از این نسخ پرداخت نخواهد شد .

 

به گزارش شمال نیوز،  دکتر محمدرضا میرزایی صبح سه شنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه اظهار داشت : طبق بررسی های انجام شده همه یکهزار و ۱۰۰ پزشک خانواده استان آمادگی صد درصدی اجرای نسخه نویسی الکترونیکی را دارند و از بیمه شدگان تقاضا داریم ،اولویت همه شهروندان برای گرفتن خدمات درمانی و بهداشتی از پزشکان خانواده باشد.

 

وی با توضیح این که تمامی ۵۰۰ داروخانه فعال در استان مازندران نیز به صورت کامل آمادگی ارائه خدمات دارویی از طریق نسخه های الکترونیکی را دارند، افزود: ۲هزارو ۶۰ موسسه و مراکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت در استان نیز آمادگی کامل را فراهم کردند.

 

وی با تاکید بر این که زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در همه نقاط استان فراهم شده است و در واقع مشکلی نباید وجود داشته باشد  ؛ادامه داد: تنها مشکل که ممکن است اجرای این طرح را مختل کند ،قطعی برق است که برای حل این مشکل نیز سیستم پشتیبانی آفلان در نظر گرفته شده است.

 

دکتر میرزایی مشکل اینترنت را فقط برای روستاهای دور دست استان مازندران دور از انتظار ندانست و گفت: برای حل این چالش نیز نسحه پیچی کاغذی را به صورت محدود در نظر گرفته ایم که شرایط خاص خودش را دارد.

 

وی گفت: شهروندان به هیچ عنوان نگران دریافت داروهای خود نباشند ،گفت: کد های دارویی با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان ، دانشگاه علوم پزکی مازندران و بابل و داروخانه ها از طریق نرم افزار به صورت دقیق اجرایی شده است و اصلا مشکلی وجود ندارد. 

 

مدیر کل بیمه سلامت مازندران با اشاره به این که بر اساس بررسی های صورت گرفته در مجموعه هم اکنون  ۷۵درصد پزشکان و مراکز درمانی  بیمارستان ها طرح نسخه نویسی را انجام می دهند،  ادامه داد: عمده ۲۵درصد باقی مانده ؛مربوط به پزشکان متخصص و فوق تخصص است که در کلینیک های طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مشغول فعالیت هستند که البته با همکاری این دانشگاه ها این پزشکان نیز تا سه روز آینده نسخه الکترونیک را صادر می کنند.

 

کتر میرزایی با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص و فوق تخصص که هنوز نسخه الکترونیکی را صادر نمی کنند کسانی هستند که به دلیل سن بالا قادر نیستند از نرم افزار استفاده کنند و یا در فراگیری آموزش نرم افزاری آن دچار اشکال هستند، گفت: به همین دلیل علاوه بر این که از همه پزشکان متخصص و فوق متخصص که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند انتظار داریم از این فرصت استفاده کنند و از طرفی از شهروندان نیز تقاضا داریم حتما در ابتدا به پزشکان خانواده و سپس با برگ ارجاع به پزشکان متخصص و حدلاامکان به پزشکان طرف قرار داد دارای نرم افزار نسخه الکترونیکی مراجعه کنند.

 

براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ از ابتدای دی ماه سال جاری تمامی پزشکان مکلف شده اند که نسخه های تولیدی به صورت الکترونیکی باشد و نسخ کاغذی پذیرش نمی شود. یکی از نکات خاص طرح نسخه نویسی الکترونیک، ویزیت بیمه شدگان توسط پزشکان غیر طرف قرارداد است.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای اجرای بدون نقض در فرایند نسخه نویسی الکترونیکی را  داریم و امیدواریم نظام پزشکی و دانشگاه‌ها و اصحاب سلامت هم به ما کمک کنند.

 

دکتر میرزایی از شهروندان خواست با توجه به شروع رسمی و بدون چون و چرای این طرح در هفته نخست اجرای این طرح صبر بیشتری را پیشه کنند و همراه با پزشکان ،مراکز درمانی و  بیمارستان ها باشند تا این طرح به خوبی انجام شود.

 

وی گفت: کارشناسان بیمه سلامت در همه شهرستان های مازندران علاوه بر این که آمادگی کامل برای پاسخگویی به بیماران و پزشکان دارند ،از یک ماه گذشته تا کنون نیز به صورت حضوری در مطب ها و کلینیک ها با پزشکان  ، مدیران بیمارستان ها و داروخانه ها نحوه اجرای این طرح را بازخوانی و تمرین کرده اند. در واقع از فردا نباید مشکلی بوجود بیاید.

 

وی همچنین گفت: بیمه سلامت مازندران برای حل مشکلات زیر ساختی و سخت افزاری نسخه نویسی الکترونیکی در بیمارستان های مازندران علاوه بر آموزش ، ۱۰ میلیارد تومان پیش پرداخت در قالب تنخواه به ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران پرداخت کرده است.

 

دکتر میرزایی  گفت : نرم افزار نسخه‌نویسی الکترونیکی که قابلیت نصب در تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و رایانه‌ها را دارد ، به صورت رایگان دراختیار همه پزشکان، بیمارستان‌ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی طرف قرار داد با بیمه سلامت استان قرار گرفته است.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت : در این نرم افزار مشخصات همه بیمه شده‌ها، قوانین بیمه‌ای، مقررات دارو نویسی و اقلام دارویی، آزمایشگاه و عکس برداری‌های وجود دارد و در صورت غیر استاندارد بودن این فرایند، دستگاه هشدار مربوطه را اعلام می‌کند.

 

دکتر میرزایی  توضیح داد : به عنوان مثال اگر دارویی بیش از اندازه نسبت به نوع بیماری در نسخه نویسی الکترونیکی تجویز شود، تعداد اقلام دارو بیشتر از استاندارد باشد یا مشکلات بیمه‌ای و یا مقررات دارویی در نسخه نویسی رعایت نشود، با هشدار نرم افزار ، این مشکلات به راحتی قابل رفع است.

 

وی یکی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی را دریافت برخط حق و حقوق پزشکان طرف قرارداد برشمرد و اظهار داشت : ثبت و نگهداری اطلاعات مراجعه به پزشکان ، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران از دیگر مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی است که سبب می شود سیر درمان بیمار در یک مسیر علمی قرار گیرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران بار دیگر از پزشکان متخصص و فوق تخصص استان خواست تا با نصب رایگان این نرم افزار فقط از طریق بستر اینترنت نسخه الکترونیکی بیمار خودشان را صادر و با ثبت آنلاین ، به صورت روزانه و در کوتاه ترین زمان سهمشان را  از بیمه دریافت کنند.

 

وی طرح نسخه نویسی الکترونیکی را مهم ترین طرح به لحاظ شفافیت در مراحل درمانی توصیف کرد .

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.803 seconds.